Nový článokMám problém

Autor: Alžbeta Strižincová | 14.3.2009 o 10:35 | Karma článku: 3,90 | Prečítané:  871x

....a určite nie som na Slovensku sama. Veď, kto už je v čase zúriacej krízy bez problémov. Začnem pekne po poriadku.

....Na základe úspešnej prezentácie Vašej odbornej práce na celoštátnej  prehliadke SOČ vo Zvolene (odbor 05 – Geovedy) ste boli odporučený OHK prezentovať výsledky Vašej práce na európskej výstave  mladých vedcov ESE 08 v Budapešti v Maďarsku. Termín podujatia je od 13. júla – 20. júla  2008....................  Účastnícky poplatok si hradí účastník, predpokladaná čiastka cca 7000 Sk.  .............................na vysvetlenie, ide o časť listu zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, kde nám oznámili, že našu prácu „ Zameranie Kochovej záhrady“ môžu autori prezentovať v Budapešti. No neprezentovali a to z hlavného dôvodu - škola nemala potrebné finančné prostriedky a žiadať od detí hradiť pobyt, keď ide o reprezentáciu školy, sa mi zdá prinajmenšom čudné…Povedala som si, nič to, treba zohnať peniaze a budúci rok to vyjde… A tak som v auguste vypísala  žiadosť o poskytnutie finančných prostriedkov za mimoriadne výsledky žiakov v školskom roku 2007/08, kde sme  podľa Smernice č. 22/2006 - R z 15. júna 2006 získali 3body za umiestnenia v celoslovenskom kole SOČ a  10 bodov za účasť školy a študentov na rôznych podujatiach vypísaných ministerstvom. A vytešovala som sa, že konečne budú nejaké peniaze, pre študentov na reprezentácie. Tešila som sa márne. Na stránke MŠ SR som zistila, že naša škola nie je vôbec uvedená v zozname odmenených škôl a keďže chcem vedieť aspoň prečo..., tak som napísala na MŠ SR a čakám na odpoveď, alebo lepšie povedané na zaslúžené peniaze. Teraz by sme ich veľmi potrebovali pre dvoch zástupcov riešiteľov projektu: „Meranie uhlov a dĺžok“, ktorí postúpili s prácou do Belgicka, kde poplatok za účastníka je 83€. Aj keď nejde o horibilnú sumu, pre malú školu akou je naša, je aj takáto suma problémom. Keď sumu vynásobíte dvoma, k tomu prirátate tvorbu farebného 2metrového postera a aspoň minimálne ukážky z projektu na rozdávanie, potom to už je o niečom inom.

A v čom je môj problém – v čítaní s porozumením. Vo všetkých dokumentoch z MŠ SR sa píše o podpore vedy a techniky, ministerstvo má pripravené rôzne „Stratégie popularizácie vedy a techniky v spoločnosti“, podľa ktorých by mala u nás veda a technika prekvitať. A tak zostáva len jedno, že naozaj mám problém v čítaní s porozumením.  Určite by som sa opýtala priamo pána ministra školstva SR na konkrétne predstavy na vedu a techniku ešte v novembri na odbornej konferenciii Quo vadis vzdelávanie k vede a technike na stredných školách, kde mal podľa pozvánky prof. Ing. Ján Mikolaj, CSc., podpredseda vlády a minister školstva SR otvoriť Týždeň vedy a techniky na Slovensku 2008 a mal mať úvodný prejav k otvoreniu konferencie Quo vadis vzdelávanie k vede a technike na stredných školách. No spolu s ostatnými prítomnými učiteľmi z celého Slovenska som čakala márne, pán minister bol zaneprázdnený a na konferenciu medzi učiteľov neprišiel vôbec. A tak mám obavy, že zase zle chápem aj obsah pripravovanej vyhlášky o stredných školách a o zozname študijných odborov a učebných odborov, v ktorých sa vyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností alebo nadania, v ktorej sú uvedené:

Študijné odbory a učebné odbory, ktoré vyžadujú overenie špeciálnych schopností, zručností alebo talentu, sú:

a) 5315 6 zdravotnícky záchranár,

b) 5317 7 diplomovaný fyzioterapeut,

c) 5332 7 diplomovaný zdravotnícky záchranár,

d) 5370 6 masér,

e) 7649 6 učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo,

f) 7902 5 01 gymnázium – matematika,

g) 7902 5 74 gymnázium – bilingválne štúdium,

h) 7902 5 76 gymnázium – telesná výchova,

i) 7902 5 78 gymnázium – slovenský jazyk a literatúra,

j) 7902 5 81 gymnázium – umelecká výchova,

k) 82 – umenie a umeleckoremeselná výroba,

l) 85 – umenie a umeleckoremeselná výroba,

m) triedy stredných škôl s bilingválnym vyučovaním,

n) triedy športových škôl,

o) športové triedy v stredných školách.

 

Zbytočne som hľadala v zozname odbor geodézie, kartografie a katastra. Veď , čo tam po tom, že naši absolventi nadobudnú počas štúdia zručnosti v ovládaní rôznych integrovaných meracích systémov a získajú schopnosti v automatizovanom spracovaní nameraných dát v interaktívnych grafických programoch, keď podľa návrhu vyhlášky sú dôležitejšie zručnosti získané na gymnáziách ??? Ale to už je iný problém…..  

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.


Už ste čítali?