Nový článokMám problém

Autor: Alžbeta Strižincová | 14.3.2009 o 10:35 | Karma článku: 3,90 | Prečítané:  854x

....a určite nie som na Slovensku sama. Veď, kto už je v čase zúriacej krízy bez problémov. Začnem pekne po poriadku.

....Na základe úspešnej prezentácie Vašej odbornej práce na celoštátnej  prehliadke SOČ vo Zvolene (odbor 05 – Geovedy) ste boli odporučený OHK prezentovať výsledky Vašej práce na európskej výstave  mladých vedcov ESE 08 v Budapešti v Maďarsku. Termín podujatia je od 13. júla – 20. júla  2008....................  Účastnícky poplatok si hradí účastník, predpokladaná čiastka cca 7000 Sk.  .............................na vysvetlenie, ide o časť listu zo Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, kde nám oznámili, že našu prácu „ Zameranie Kochovej záhrady“ môžu autori prezentovať v Budapešti. No neprezentovali a to z hlavného dôvodu - škola nemala potrebné finančné prostriedky a žiadať od detí hradiť pobyt, keď ide o reprezentáciu školy, sa mi zdá prinajmenšom čudné…Povedala som si, nič to, treba zohnať peniaze a budúci rok to vyjde… A tak som v auguste vypísala  žiadosť o poskytnutie finančných prostriedkov za mimoriadne výsledky žiakov v školskom roku 2007/08, kde sme  podľa Smernice č. 22/2006 - R z 15. júna 2006 získali 3body za umiestnenia v celoslovenskom kole SOČ a  10 bodov za účasť školy a študentov na rôznych podujatiach vypísaných ministerstvom. A vytešovala som sa, že konečne budú nejaké peniaze, pre študentov na reprezentácie. Tešila som sa márne. Na stránke MŠ SR som zistila, že naša škola nie je vôbec uvedená v zozname odmenených škôl a keďže chcem vedieť aspoň prečo..., tak som napísala na MŠ SR a čakám na odpoveď, alebo lepšie povedané na zaslúžené peniaze. Teraz by sme ich veľmi potrebovali pre dvoch zástupcov riešiteľov projektu: „Meranie uhlov a dĺžok“, ktorí postúpili s prácou do Belgicka, kde poplatok za účastníka je 83€. Aj keď nejde o horibilnú sumu, pre malú školu akou je naša, je aj takáto suma problémom. Keď sumu vynásobíte dvoma, k tomu prirátate tvorbu farebného 2metrového postera a aspoň minimálne ukážky z projektu na rozdávanie, potom to už je o niečom inom.

A v čom je môj problém – v čítaní s porozumením. Vo všetkých dokumentoch z MŠ SR sa píše o podpore vedy a techniky, ministerstvo má pripravené rôzne „Stratégie popularizácie vedy a techniky v spoločnosti“, podľa ktorých by mala u nás veda a technika prekvitať. A tak zostáva len jedno, že naozaj mám problém v čítaní s porozumením.  Určite by som sa opýtala priamo pána ministra školstva SR na konkrétne predstavy na vedu a techniku ešte v novembri na odbornej konferenciii Quo vadis vzdelávanie k vede a technike na stredných školách, kde mal podľa pozvánky prof. Ing. Ján Mikolaj, CSc., podpredseda vlády a minister školstva SR otvoriť Týždeň vedy a techniky na Slovensku 2008 a mal mať úvodný prejav k otvoreniu konferencie Quo vadis vzdelávanie k vede a technike na stredných školách. No spolu s ostatnými prítomnými učiteľmi z celého Slovenska som čakala márne, pán minister bol zaneprázdnený a na konferenciu medzi učiteľov neprišiel vôbec. A tak mám obavy, že zase zle chápem aj obsah pripravovanej vyhlášky o stredných školách a o zozname študijných odborov a učebných odborov, v ktorých sa vyžaduje overenie špeciálnych schopností, zručností alebo nadania, v ktorej sú uvedené:

Študijné odbory a učebné odbory, ktoré vyžadujú overenie špeciálnych schopností, zručností alebo talentu, sú:

a) 5315 6 zdravotnícky záchranár,

b) 5317 7 diplomovaný fyzioterapeut,

c) 5332 7 diplomovaný zdravotnícky záchranár,

d) 5370 6 masér,

e) 7649 6 učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo,

f) 7902 5 01 gymnázium – matematika,

g) 7902 5 74 gymnázium – bilingválne štúdium,

h) 7902 5 76 gymnázium – telesná výchova,

i) 7902 5 78 gymnázium – slovenský jazyk a literatúra,

j) 7902 5 81 gymnázium – umelecká výchova,

k) 82 – umenie a umeleckoremeselná výroba,

l) 85 – umenie a umeleckoremeselná výroba,

m) triedy stredných škôl s bilingválnym vyučovaním,

n) triedy športových škôl,

o) športové triedy v stredných školách.

 

Zbytočne som hľadala v zozname odbor geodézie, kartografie a katastra. Veď , čo tam po tom, že naši absolventi nadobudnú počas štúdia zručnosti v ovládaní rôznych integrovaných meracích systémov a získajú schopnosti v automatizovanom spracovaní nameraných dát v interaktívnych grafických programoch, keď podľa návrhu vyhlášky sú dôležitejšie zručnosti získané na gymnáziách ??? Ale to už je iný problém…..  

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Andrej Kiska: Korupcia je aj problém našej mentality

Prezident Andrej Kiska hovorí, že ak je politik presvedčený, že korupcia neexistuje, nemá čo robiť na svojom mieste.

EKONOMIKA

Ponuka Volkswagenu je blízko očakávaní odborov. Prečo štrajk pokračuje

Pri najnižšom plate chýbajú štyri eurá.

KOMENTÁRE

Volkswagen môže byť pilotom zmien na pracovnom trhu

Spoločnosť pre jeden štrajk určite neodíde.


Už ste čítali?